1) Do konta pocztowego należy zalogować się za pomocą przeglądarki internetowej (Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera itp.) wpisując jako adres strony internetowej www.poczta.wp.pl. Pojawi się okno logowania, w którym należy wpisać swój login (najczęściej jest to pierwszy człon adresu e-mail poprzedzający znak @) oraz hasło.
2) Pojawi się okno skrzynki odbiorczej. Po przejściu do folderu Spam powinna pojawić się wiadomość od OKE Poznań.
UWAGA: Wiadomości znajdujące się w folderze SPAM są kasowane automatycznie po upływie pewnego czasu.
3) W celu oznaczenia wiadomości jako prawidłowej należy ją zaznaczyć, kliknąć przycisk oznacz i wybrać nie spam.
4) Pojawi się okienko zgłaszania nie-spamu:
5) Wiadomość zostanie przeniesiona do folderu Odebrane
Uwaga: adres e-mail użyty w przykładzie nie jest prawidłowym adresem służącym do korespondencji z Okręgową Komisją Egzaminacyjną w Poznaniu.